Dette er Kaløvig Bådelaugs nyhedsmail.
Her kan du læse alt om, hvad der rører sig i din klub.

Klargøring af havnen, loppemarked og standerskifte.
Den 27. april fra kl. 9.00

Vi har en smuk havn, men den trænger til en overhaling efter vinteren. Vi har brug for din hjælp, så Kaløvig Bådehavn igen kan skinne og være klar til endnu en skøn sejlsæson. Kom og vær sammen med andre medlemmer og få nogle hyggelige timer på havnen fra kl. 9, hvor vi starter med et rundstykke og en kop kaffe og slutter kl. 13.00 med snitter. Medbring gerne lidt værktøj, haveredskaber mv. 

Havnens loppemarked kl. 13.30-16.30. I området ved gummibådsgaragen (i gummibådsgaragen i tilfælde af regn). Her kan du sælge, bytte eller forære de stumper væk, som du har liggende og ikke længere kommer til at bruge, så andre sejlere kan få glæde af dem. Tilmeld din stand hos Inger Stokkink på mail: inger.stokkink@gmail.com

Traditionen tro skifter vi klubbens stander og skyder vi den nye sejlsæson i gang med hyggeligt samvær, fællessang, en øl eller en sodavand og lidt til ganen. Det er kl. 17.00 ved standeren.
 

Ny legeplads

Som mange nok har bemærket, er der blevet gravet ud ved Fiskebryggen. Her etableres i løbet af foråret/sommeren en ny legeplads med maritimt islæt.
 

Brobisserne

De flittige ”brobisser” har haft travl i den seneste tid. Et kompetent sjak fra de Grå Sæler har skiftet brodæk på Makrellen og har repareret skader på nogle af de andre broer.
 

Plast i havnen – et stigende problem

Først på ugen havde vi besøg af TV2, der havde fokus på plast i havnene. Se indslaget her.
Som alle ved, er plads i havene et stort problem, som vi alle kan gøre noget ved. Derfor: Husk at smide dit affald i havnens skraldespand eller blå affaldscontainere. De såkaldte ”havfaldsposer” kan hentes på havnekontoret.
 

Forårets store stævner

I påsken arrangerer Kaløvig Bådelaug Europamesterskab for Zoom8 joller. Små 80 joller skal dyste i farvandet ud for havnen. Da det er et ungdomsstævne, vil mange af sejlerne have deres forældre med, så der bliver mange gæster på vores havn. Tag godt imod dem. Der søsættes af sikkerhedsmæssige årsager ikke både i dagene inden stævnet, da der vil være stor aktivitet på havnen i forbindelse med stævnet. 

I weekenden 4. – 5. maj, er der igen et stort junior/ungdomsstævne på vores havn, idet årets første Dansk Sejlunion – Grandprix stævne sejles i Kaløvig. Her kommer der også mange sejlere. Dejligt med så meget aktivitet blandt de unge sejlere. Der søsættes af sikkerhedsmæssige årsager ikke både den 3. maj, da der vil være stor aktivitet på havnen i forbindelse med stævnet. 
 

Pinsetur den 8. til 10. juni

Traditionen tro sejler Kaløvig Bådelaugs medlemmer på pinsetur til Ebeltoft. I forbindelse med pinseturen kan vi ligge i 3 nætter, hvoraf den sidste er gratis. Se mere på hjemmesiden her.
 

De 2 Øer

Kaløvigs traditionelle nat-distancesejlads rundt om Hjelm og Tunø, sejles i 2019 natten mellem d. 21. og 22. juni. Læs mere på vores hjemmeside.
 

Det musikalske islæt - klaver søger nyt hjem

Ved havnens indvielse i 1984, fik Kaløvig foræret et klaver. Desværre kniber det med plads til dette klaver, idet Badehotellet har et flygel og ikke har plads til klaveret. Er der medlemmer, der er interesserede i klaveret, kan det, efter aftale med havnekaptajnen, afhentes på havnen – pris kr. 500,-
 

Der er åbnet op for booking af kran 

Kaløvig Bådelaug har fået nyt system til administration af medlemmer og havnen. Det betyder, at vi har fået et nyt system til booking af kranen. Du finder kranbooking i øverste højre hjørne på vores hjemmeside www.kblsail.dk. Du får adgang til systemet ved at logge ind med din mailadresse og dit password er dit medlemsnummer. Det er vigtigt, at du stater med at logge ind. Herefter trykker du "søg" for at finde en dato. Kontakt havnekontoret ved eventuelle spørgsmål. Kranen kører, som tidligere nævnt, af sikkerhedsmæssige hensyn ikke i weekenderne.
 

Officelab dysten - et nyt Sailing Aarhus-event med kapsejlads, fest og teambuilding

Denne sommer går første udgave af Sailing Aarhus’ nye firmaarrangement officelab dysten i luften – og det er stadig muligt at tilmelde sig eventen på www.sailing-aarhus.dk/officelab-dysten/.
 
Officelab dysten er skabt i samarbejde med Sailing Aarhus’ nye hovedsponsor Officelab og DKSejlsport med det formål at imødekomme den stigende efterspørgsel på alternative firmaarrangementer.
 
Som virksomhed vælger man selv sin starthavn – enten Kaløvig, Marselisborg eller Aarhus Ø, hvor udgangspunktet er en kapsejlads med hurtige matchracebåde i et farverigt format med efterfølgende gin-smagning, grillbuffet og fest.
 
Hvert deltagende hold stiller med 4-5 sejlere – sejlererfaring er i øvrigt intet krav, da hver båd får stillet en instruktør til rådighed ombord. Det er også muligt at tilmelde flere både eller så mange ikke-sejlere, som man vil. De kan nemlig bidrage til konkurrencen uden at sejle. Det er således en firmafest for alle.
 
Officelab dysten er en fantastisk mulighed for at styrke relationerne på arbejdspladsen, da samarbejde, fællesskab og holdånd er afgørende elementer i kapsejladsen. Elementer, der kan overføres direkte til arbejdspladsen.
 
Startskuddet lyder i Kaløvig den 9. maj, i Marselisborg den 23. maj og på Aarhus Ø den 6. juni, og hver vinder kvalificerer sig til én stor finalefest under Aarhus Festuge.

Følg Kaløvig Bådelaug på facebook I Direkte link til hjemmesiden I Send en mail til Kaløvig Bådelaug 

Som medlem af Kaløvig Bådelaug modtager du jævnligt nyhedsbrev. Ønsker du ikke længere at modtage det, kan du selv afmelde nyhedsbrevet permanent ved at klikke på linket nederst i denne mail.
 
Copyright © 2019 Kaløvig Bådelaug, All rights reserved.                                               
 






This email was sent to *|EMAIL|*
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
*|LIST:ADDRESSLINE|*

*|REWARDS|*